|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Multimédia
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UUD/MM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do problematiky tvorby multimédií v souvislosti se současnými stylizačními postupy a možnostmi digitální fotografie a videa, animace, zvuku, interaktivních a hypertextových médií, včetně Internetu. Student se naučí analyzovat a tvořit fotografické, audiovizuální a multimediální projekty, dále v rovině softwarové podpory stylizované multimediální tvorby získají technicko-instrumentační gramotnost a dovednosti v oblasti aplikování komunikačních módů obrazu a zvuku.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
vytvoření multimediálního projektu na téma dohodnuté s vyučujícím, např. vytvoření systému webových stránek, interaktivního DVD média, videopořadu apod. (včetně absolvování 2 povinných konzultací během tvorby).
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- zkouška bude provedena formou testu, který bude prověřovat základní znalosti o multimediích,
- ústní pohovor o možnostech praktického využití PC aplikací.
|
Obsah
|
1. - 13.
1. Všeobecný úvod do problematiky médií a multimedií.
2. Psychosociální faktory multimodalitní mediované komunikace a virtuálních multimediálních prostředí. Internet a multimédia.
3. Multimediální projekt, vybrané právní aspekty.
4. Metody návrhu multimediálních aplikací, didaktika a dramaturgie, scénář.
5. Softwarové nástroje pro multimediální tvorbu. Autorský software.
6. Obecné principy typografie a tvorby grafiky pro multimédia.
7. Principy obrazu a fotografie, zpracování statického digitálního obrazu a jeho užití v prostředí multimediálních aplikací.
8. Principy videa, metody získávání dynamického digitálního obrazu a jeho užití v prostředí multimediálních aplikací.
9. Zvuk a jeho význam v multimédiích.
10. Principy a formy animace.
11. Využití hypertextu a hypermédií v multimediálních aplikacích.
12. Základní principy tvorby interaktivních multimediálních aplikací.
13. Tvorba multimediálních projektů v prostředí vybraných počítačových aplikací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Beránek, Petr. Digitální video v praxi. 2., rozš. vyd. Brno : Mobil Media, 2003. ISBN 80-86593-34-7.
-
Doporučená:
Plazewski, J. Filmová řeč. Orbis Praha, 1967.
-
Doporučená:
Mac Luhan, Marshall. Jak rozumět médiím : Extenze člověka. 1. vyd. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.
-
Doporučená:
Lévy, Pierre. Kyberkultura : zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". V Praze : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
-
Doporučená:
Sokolowsky, Peter; Šedivá, Zuzana. Multimédia : současnost budoucnosti. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-081-3.
-
Doporučená:
Štikar, Jiří. Obrazová komunikace. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992.
-
Doporučená:
Neff, Ondřej. Tajná kniha o digitální fotografii. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0220-3.
-
Doporučená:
Kol.autorů. Teorie masové komunikace. Karolinum Praha, 1996.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Doporučená:
Knotek, Pavel. Velká kniha skenování, úprava obrázků a tisk. 2., upr. a rozš. vyd. Brno : Unis Publishing, 2000. ISBN 80-86097-50-1.
-
Doporučená:
Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. 1. vyd. Praha : Hynek, 1994. ISBN 80-85906-04-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
129
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat a hodnotit možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek; |
objasnit možnosti stylizace v prostředí programů podporujících tvorbu multimédií; |
popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii jako součásti globální kultury a umění; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit fotografii, fotokoláž, plakát, animaci, video a webové stránky prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
experimentovat s výrazovými možnostmi vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
využívat postupy vytváření multimediálního elektronického obrazu pro uměleckou tvorbu; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|